1. Ohlášení firemní výzvy
Dobré ohlášení výzvy je základ úspěchu. Naše doporučení je výzvu ohlásit před celou firmou - ať už osobně nebo přes komunikační kanály, které používáte. Společně s ohlášením je vhodné předat účastníkům i návod ke stažení aplikace a jejímu nastavení. Od účastníků si vyžádejte jasnou odpověď, jestli se budou účastnit a jestli zadání výzvy rozumí. Nebojte se napřímo oslovit i ty, kteří Vám neodpoví. Přímou komunikací se vám povede k výzvě připojit větší množství účastníků.
2. Rozdělení týmů
Při rozdělování týmů doporučujeme se zamyslet nad firemní kulturou ve vaší firmě. Chtějí vaši zaměstnanci poznat nové lidi napříč firmou, anebo se cítí komfortněji ve svém týmu? To je důležitá otázka, kterou byste si měli položit, protože to může mít vliv na nadšení a zájem zaměstnanců účastnit se výzvy.
3. Vyhlášení cen
Doporučujeme ohlásit ceny v době, kdy se ohlašuje výzva. Je to totiž hlavní motivátor, jak udržet lidi aktivní. Samozřejmě, druhá věc je atraktivita cen. Peněžní odměna či extra dny dovolené jsou hezké ceny, ale pokud je pro vás cílem posílit týmového ducha, potom i společenské aktivity mohou být ta správná volba.
4. Udržení výzvy v chodu
V prvních týdnech, kdy už soutěž běží, je vhodné ji připomínat a zmiňovat častěji, aby se výzva pro uživatele stala tématem k hovoru. Zároveň je důležité oslovovat účastníky soutěže, kteří aplikaci pravidelně neotvírají. Jakmile uvidíte, že se účastníci mezi sebou navzájem hecují, můžete od aktivní komunikace postupně ustupovat.
5. Komunikace s týmy
Osvědčilo se nám s týmy komunikovat prostřednictvím firemní chatovací platformy (např. Slack). Pro jednotlivé týmy jsme založili uzavřené diskuzní kanály. Doporučujeme určit jednoho koordinátora, který bude mít přístup do všech týmových chatů. Ten pak bude týmy "roztleskávat", hecovat a poté udržovat nadšení a zájem o výzvu.
6. Doba trvání challenge
Výzva může trvat tak dlouho, jak jen si budete přát. Doporučujeme však rozdělit výzvu do více kol pro udržení atraktivity. Například rozdělte roční výzvu na kvartály a každý kvartál vymyslete jinou cenu.